top of page

Sociale Stijlen

Voor het vak professionele vaardigheden moeten we veel persoonlijkheidstesten doen. Depoorter, Catry, Van Vooren, Naudts en Callebaut zeggen: "Het doel van een persoonlijkheidstest kan zijn om een totaalbeeld van je persoonlijkheid te vormen of om afzonderlijke kenmerken van je persoonlijkheid vast te stellen."

Als voorbereiding op de les moesten we de MBTI test uitvoeren. De resultaten van de hele klasgroep waren nogal uitlopend.

Als resultaat bekwam ik ENFI. Daaruit is af te leiden dat ik een warm en ontvankelijk persoon ben. Ik ben sterk begaan met de emoties van anderen en probeer hen vaak te helpen. Uit de test bleek ook dat ik anderen graag steun in groep en een inspirerend leider ben.

In dit resultaat zit waarheid! Ik vind van mezelf dat ik nogal graag de leiding op mij neem. Of die al dan niet inspirerend is voor anderen, dat weet ik niet! Ik heb de droom om ooit mijn eigen bedrijf te runnen, dus ik ben heel tevreden met dit resultaat. Het is belangrijk dat je goed kunt leiden als je aan het hoofd van een bedrijf staat.

Door persoonlijkheidstesten leer ik vaak m'n innerlijke zelf beter kennen. Nadat ik bijvoorbeeld beslissingen heb genomen, denk ik na over de testen en merk ik dat de resultaten echt kloppen.


Recent Posts
Archive
bottom of page